10 Ocak 2012 Salı


Açık Kaynaklı Gelecek!


Bu videoyu izlediğimde gerçekten şaşırdım. Benim için açık kaynak demek sadece bilgisayar yazılımlarından ibaretti (linux , unix gibi ) daha sonra wikipedia ve Mozilla gibi kuruluşların da açık kaynak kodlu olduğunu öğrenmiş ve mutlu olmuştum. Bu ise en yenisi ve gerçekten dikkat çekici.


Ne ki bu açık kaynak?


Hemen ufak bi yönlendirme yapıyım bknz: Vikipedi ve Ekşisözlük



Bir işletim sistemini ele alalım mesela, Orjinal bir Windows 7 işletim sistemi 200$ ve  bir tanesi bir kullanıcı için! Öğrencisi olduğum okul her yıl Windows'a işletim sistemi ve diğer yazılımları için 100.000$ gibi bir rakam ödüyor. Biraz daha genişletip Windows'un kullanım alanlarını düşündüğümüzde astronomik rakamlar gözünüzün önüne geliyordur mutlaka.


Şimdi videodaki konuya gelince açık kaynak ile tasarlanan bu projenin şimdilik belirlenen fiyatı 10.000$ bunu bir kişi üzerinden bile hesaplasak gerçekten çok açık bir fark var.


Alternatif bir dünya arayışı git gide artıyor belli ki, bunun önünde duracak mutlaka birileri vardır. Önünde durulmuyorsa da mutlaka bir sebebi vardır diye düşünülebilir, benim ilgilendiğim konuysa eğer bu dalga yayılırsa en azından şimdiye kadar pek çok yollarla kirlettiğimiz dünyamıza biraz nefes aldırabilirmişiz gibi. Daha çevreci ve daha kullanışlı ürünler sunuyor bu proje bizlere.


Açık kaynak geleceğimizi etkileyebilir, bunu yine kendi lehine çeviricek bir düzende olduğumuzu unutmamak gerek ama, yine de bir fark yaratıcağı ortada umarım bu umut veren gelişme, hızla yayılarak herkese ulaşmayı başarabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder